mehredanesh

mehredanesh

mehredanesh

mehredanesh

اجاره ویلا درافراتخته

اجاره ویلا درافراتخته : بهترین واحد اقامتی و ویلاهای بی نظیر و آپارتمان مبله در افراتخته را در گلستانیها جستجوکنید. گلستانیها بهترین سوئیت های اجاره ای را با قیمت های متنوع و امکانات بی نظیر و چشم انداز جنگلی در اختیار شما قرار می دهد.جهت رزرو ویلا اجاره ای , سوئیت فول امکانات و کلبه های جنگلی و بومگردی در روستای ییلاقی افراتخته با این شماره تماس بگیرید.

09114481870

 افراتَخته از روستاهای جنگلی استان گلستان که یکی از زیباترین و دیدنی ترین مناظر بکر طبیعت رو در خود جای داده. روستایی با جنگل های انبوه چند هزار ساله در جنوب شرقی شهر علی آباد کتول می باشد. برای دیدن زیبایی افراتخته باید حتما به این دهکده سفر کنید. جنگل افراتخته دارای ۱۵۰ هکتار از جنگل های ۱۹۰ میلیون ساله ست. گلستانی ها ارائه دهنده بهترین واحدهای اقامتی با بهترین امکانات در علی آباد کتول می باشد.

آشنایی با روستای افراتخته

روستای زیبای افراتخته در جنوب شرق علی‌آباد کتول در استان سرسبز گلستان یکی از روستاهای جنگلی این استان پرجاذبه است که جنگلی چند هزار ساله‌ دارد و همین جنگل انبوه با قدمت دیرینه اش یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این منطقه است.

مردم این روستا از لباس‌های محلی برای پوشش خود استفاده می‌کنند همچنین تعدادی غذای محلی نیز در این روستا تهیه می‌شود که گردشگران از آن استقبال زیادی می‌کنند.

روستاییان در افراتخته علی آباد کتول ییلاق و قشلاق می‌کنند. انواع غذاهای گرم و لذیذ در این روستا یافت می‌شود که می‌توان به آش، آبگوشت، کباب، انواع خورشت و نان محلی اشاره کرد.

روستای افراتخته از دو قسمت بالا و پایین تشکیل‌شده است که مسیر این دو روستا با یکدیگر متفاوت است. لباس محلی اهالی روستای افراتخته هنوز رایج است، لباس مردان (کت و شلوار، جلیقه و کلاه پشمی) و زنان (پیراهن‌های بلند، پیراهن، جلیقه، روسری و پوشش روی روسری) است.

در مجاورت روستای افراتخته کوه‌های افراتخته در شمال، تکیانو در شرق، ملیارتو در غرب و دره افراتخته در جنوب قرار گرفته‌اند. شکار در جنگل‌های افراتخته ممنوع است و منطقه حفاظت‌شده است.این روستای کوهستانی در ارتفاع ۱۵۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی،تابستان‏های افراتخته معتدل و زمستان‏های آن سرد است.

دیدنی های روستای افراتخته

روستا همچنین پر از چشمه ‏های آب معدنیه که در اطراف آن قرار گرفته و آبشارهای طبیعی زیبایی رو هم می توانید در ارتفاعات روستا ببینید که از بلندای ۳۰۰ تا ۲۵۰۰ متری سرازیر می‏ شن. اما افراتخته به جز کوه و جنگل، یه رودخونه هم داره که در جنوب روستا جریان داره. وجود همین رودخونه به همراه آب و هوای معتدل منطقه، باعث رونق کشاورزی در آن شده است.

در سفر به روستای افراتخته می توانید سری هم به چاه سنگی و باستانی پیرآلا در ۲ کیلومتری روستا بزنین و گورستان گبری و حمام قدیمی روستا معروف به کهنه حمام رو ببینین که همه بیانگر قدمت زیاد این روستا هستند. در فاصله نیم کیلومتری روستا، یکی از جنگل‏ های کمیاب درختان سرخدار (از گونه ‏های نادر جنگلی)، محفوظ مونده.در کل یه روستا با یه دنیا جاذبه منتظر شماست.

شغل مردم روستای افراتخته

سیب ‏زمینی، پیاز، سیر، گندم، جو، یونجه، ارزن و لوبیا چیتی تولیدات زراعی اصلی روستای افراتخته است در این روستا باغداری و زراعت رونق نسبتا خوبی داشته باشد و کشت گیاهان دارویی مثل گل گاوزبان در آنجا رواج داشته باشد. پرورش زنبور عسل و تولید عسل یکی دیگر از فعالیت های مردم روستا است. فرآورده های دامی و لبنی شامل شیر و سایر فرآورده های آن، گوشت و پشم گوسفند است.

 


زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان

 زعفران به عنوان گرانترین ادویه جهان شناخته می شود . انواع مختلفی از  زعفران وجود دارد، از جله یونانی ، اسپانیایی ، اتریشی ؛ اما زعفران ایرانی  به دلیل رنگ و طعم بسیار خوب آن دارای ارزش بیشتری در بازار جهانی می باشد  . زعفران در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ،همچنین این  محصول در تهیه آب نباتها و شیرینی ها نیز نقش اساسی را ایفا می کند .
همانطور که گفته شد انواع مختلفی از زعفران وجود دارد، اما زعفران ایرانی به دلیل داشتن رنگ ، طعم بی نظیر و ارزش  غذایی بالای آن بیشتر مورد توجه سرآشپزهای جهان قرار گرفته است .

زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان

بهترین  زعفران های جهان زعفران هایی هستند که رشته های قرمز یا نارنجی عمیق  دارند. زعفران مرغوب باید دارای رایحه ای گرم و لطیف ، عسلی مانند ، طعمی  تلخ باشد.

یونانیان و رومیان باستان از  زعفران به عنوان عطر استفاده می کردند. امروزه از این گیاه به عنوان ادویه  پخت و پز استفاده می شود. اکنون زعفران بخش اساسی برخی از غذاهای شرقی ،  خاورمیانه و اروپایی است . زعفران یک ادویه بسیار گران است و تمام برداشت  باید با دست انجام شود.

زعفران در واقع  تنها بخش کوچکی از خود گیاه زعفران است. زعفران یک گل بنفش است. قسمت مورد  استفاده این گیاه، انتهای خامه و کلاله سه شاخه است که به نام زعفران  مشهور است و دارای بوی معطر با طعم کمی تلخ می‌باشد.

مزایای زعفران برای پوست و سلامتی

 ابتدا  بیایید چندین واقعیت مهم راجع به این ادویه شگفت انگیز بدانیم . زعفران یک  ادویه کوچک ، پیازدار و چند ساله است ، گران ترین ادویه در جهان است و هم  اکنون زعفران بصورت تجاری در ایران ، یونان ، مراکش ، اسپانیا ، کشمیر و  ایتالیا تولید می شود. ایران مهمترین تولید کننده زعفران هم از نظر حجم و  هم از نظر کیفیت و همچنین اسپانیا بزرگترین وارد کننده ادویه است. زعفران  یک محصول زراعی فشرده است که باعث می شود قیمت آن بسیار گران شود. زعفران  جدا از اینکه گرانترین ادویه جهان است ، فواید زیادی نیز دارد ، که باعث  خاص تر شدن آن می شود.

در اینجا چند مزیت بهداشتی زعفران را بیان می نماییم:
فواید و خواص دارویی زعفران این ادویه بسیار پر ارزش ، آن را به یک ماده غذایی ارزشمند آشپزی در سراسر جهان تبدیل می کند.

پیشگیری از سرطان با زعفران

 زعفران  حاوی یک کاروتن محلول در آب به نام کروسین است که مسئول ایجاد رنگ طلایی  زعفران است. محققان در مکزیک کشف کرده اند که زعفران و اجزای فعال آن  توانایی مهار سلول های بدخیم انسان را دارند.

 تقویت یادگیری و حفظ حافظه

 مطالعات  اخیر همچنین نشان داده اند که عصاره زعفران ، به طور خاص کروسین آن ، در  درمان اختلالات روانی مرتبط با سن مفید است. در ژاپن ، از زعفران در معالجه  بیماری پارکینسون و از بین رفتن حافظه استفاده می شود.

کاهش درد قاعدگی

در  سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که  عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد. دم کرده ی گیاه زعفران هم  چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به  کار برده می شود.

تسکین دردهای شکمی

دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.

محافظت در برابر سرما

زعفران  یک ماده تحریک کننده و برای درمان سرماخوردگی و تب بسیار مؤثر است. زعفران  به عنوان ادویه معمولاً بی خطر تلقی می شود ، اما استفاده از آن در دوران  بارداری توصیه نمی شود.

قیمت زعفران چگونه تعیین می شود؟

یکی از اولین سوالات در مورد قیمت زعفران این است که قیمت انواع زعفران چگونه تعیین می شود. منظور از انواع زعفران، مدل های مختلف زعفران در  بازار است. این مدل ها شامل زعفران سرگل، زعفران دسته ، ریشه زعفران، پیاز  زعفران و گل زعفران است.

یکی از واحدهای اصلیِ وزن زعفران، مثقال است. هر مثقال وزنی معادل 4.6 گرم دارد. معمولا در بازار زعفران می پرسند که قیمت زعفران مثقالی چند است؟ اگر شنیده باشید، می گویند که زعفران طلای سرخ است. ویژگی طلا هم  این است که به دلیل ارزش بالایش، قیمت متغیری دارد. قیمت زعفران هم به  همین شکل است.

قیمت زعفران یک مثقال به موارد مختلفی بستگی دارد، از جمله: کیفیت زعفران، نوع زعفران، بسته  بندی زعفران، شهر محل خرید زعفران و ... . قیمت خرید زعفران به صورت فله و  یکجا با قیمت خرید زعفران یک مثقالی متفاوت است.شما عزیزان می توانید برای  تهیه زعفران با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی بابا گندم سری  بزنید .

خرید اینترنتی زعفران جهان

شاید  برای شما هم پیش آمده باشد که برای تهیه محصولات ارگانیک و طبیعی از جمله  زعفران با مشکل مواجه شده باشید و در اغلب موارد از خریدی که انجام داده  اید راضی نبوده اید. چیزی که باید بدانید این است که یک برند معتبر با نام  بابا گندم که دارای نماد دو ستاره تجارت الکترونیکی در ایران است در زمینه  فروش محصولات ارگانیک در حال فعالیت است و شما می توانید با اطمینان کامل محصولات ارگانیک خود را از آن خریداری نمایید.

اگر  می خواهید زعفران اصل را خریداری نمایید این اطمینان را به شما می دهیم که  جایی غیر از بابا گندم پیدا نخواهید کرد. ما این اطمینان را به شما می  دهیم که تمامی محصولات ما اصل و طبیعی می باشد.

نظر ساختمان سازان درباره فایبر سمنت

نظر ساختمان سازان درباره فایبر سمنت : ساختمان سازان به عنوان قطب اصلی ساخت و ساز و خرید و فروش ساختمان در کشور معمولا تجربه بسیاری در مورد مصالح مختلف ساختمانی دارند. معماران و ساختمان سازان در حین کار و شروع انجام یک پروژه تمام جوانب آن را در نظر می گیرند.زیرا برای ساختمان سازان علاوه بر مقاومت و استحکام بنا ، زیبایی و ارزان تر تمام شدن آن نیز مهم است . در ادامه دلایلی که باعث شده است تا ساختمان سازان به سمت ، فایبر سمنت برد کشیده شود و سال های اخیر انتخاب تمام معماران و ساختمان سازان خوش ذوق و با تجربه بوده باشد را برای شما برشمرده ایم:

استحکام بنا : در ساخت فایبر سمنت برد از موادی همچون از ماسه ، الیاف سلولزی و سیمان استفاده شده است. بنابراین استحکام خوبی نسبت به سایر مصالح داد.

سرعت کار و پیشرفت پروژه با فایبر سمنت برد: فایبر سمنت برد به دلیل اینکه مصالحی آماده محسوب می شود ، روند ساخت و ساز را تسریع می بخشد. بنابراین نیازی نیست تا چند کارگر فقط مشغول آماده سازی مصالح باشند ، با فایبر سمنت برد هم نما هم نازک کاری و سفت کاری خانه بسیار سریعتر انجام می پذیرد.

ارزان تر بودن نسبت به مجموع مصالح : فرض کنید قرار است یک دیوار بسازید برای این دیوار به آجر ، گچ ، سیمان ، ماسه ، آب ، حداقل سه کارگر ، ماشین برای حمل و نقل مصالح نیاز دارید، حالا حساب کنید این موارد چقدر برای شما تمام می شود ، جدا از زمان بر بودن و هماهنگی هایی که باید درباره تمام امور انجام پذیرد. در حالی که فایبر سمنت را با یک تلفن سفارش می دهید و یک کارگر مشغول نصب آن می شود ، بدون آن که ذهن و وقت خود را درگیر مورد های به دلیل کنید.

نظر ساختمان سازان درباره فایبر سمنت

نظر ساختمان سازان درباره فایبر سمنت

سفت کاری بنا ها با فایبر سمنت برد : سفت کاری بنا تقریبا چارچوب و پایه اصلی یک ساختمان محسوب می شود ، اگر شما بخواهید با روش قدیم ساخت و ساز را انجام دهید ، طبیعتا هم روند ساخت و ساز طولانی می شود هم وزن ساختمان بسیار سنگین می شود. بنابراین بعد از اینکه کار اسکلت شما تمام شد ، به شرکت رادیس تماس ( ۰۹۹۱۵۲۲۳۶۹۲ ) گرفته و با دادن اندازه و ابعاد ساختمان ، مشاورین شرکت مقدار لازم فایبر سمنت برد را برای شما برآورد خواهند کرد.

نازک کاری با فایبر سمنت برد: احتمالاً از مواد وینیل ، آلومینیوم و گچبری برای خانه خود شنیده اید ، اما یکی از این موارد که محبوبیت بیشتری پیدا کرده است ، فایبر سمنت برد است ، دیگر نیاز نیست ریخت و پاش گچ کاری و سیمان کاری را تحمل کنید ، صفحات فایبر سمنت برد با طرح های مختلفی زیبایی بسیاری به ساختمان های شما خواهند بخشید و به سرعت کار آن انجام خواهد پذیرفت.

فایبر سمنت عایق رطوبت : . کسانی که در نزدیکی دریا زندگی می کنند ، اغلب آن را نصب می کنند ، زیرا در برابر هوای مرطوب و نمک دریا بسیار محکم است و می تواند سالها در برابر باد و باران شدید هوا مقاومت کند. پس ساحل نشینان قطعا درک می کنند وقتی صحبت از رطوبت و نمک می شود منظور ما چیست ، در سال های اخیر انتخاب تمام شهر های شمالی برای ساخت و ساز آپارتمان و ویلا فایبر سمنت بوده است.

نظر ساختمان سازان درباره فایبر سمنت

نظر ساختمان سازان درباره فایبر سمنت

فایبر سمنت برد عایق حرارت و آتش است :بیش از ۹۰ درصد از فایبر سمنت ها قابل اشتعال نیستند ، که دلیل دیگری این محبوبیت است. فایبر سمنت باعث می شود تا منازل از حشرات و پوسیدگی مصون بمانند، قارچ و کپک نمی توانند رشد کنند ، و باعث می شود خانه به طور کلی ایمن تر شود. سرانجام ، فایبر سمنت یک مصالح ساختمانی همه کاره است.

نمای فایبر سمنت برد : فایبر سمنت در رنگهای متنوعی موجود است ،می تواند طرح فلز یا تخته چوب را تقلید کند حتی می توان روی آن نقاشی کرد تا حتی منحصر به فرد تر به نظر برسد، پس فایبر سمنت برد نمای بی نظیری در صنعت ساختمان محسوب می شود.

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی : تا کنون درباره مواد غذایی قلیایی و اسیدی مطالب بسیاری را عنوان کرده ایم و درباره هر کدام مزایا و مضرات آنها را نیز به شما گوشزد نموده ایم . در این مطلب که برگرفته از مقاله علمی از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو است شما را با برخی از مواد غذایی اسیدی و مضرات آنها آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید

تعریف اسیدیته مقدار pH به شما می گوید که آیا یک اسید ، پایه یا خنثی است.

pH 0► نشان دهنده میزان بالای اسیدیته است.

pH 7► خنثی است.

pH 14► قلیایی است.

به عنوان مثال ، اسید باتری از 0 درجه اسیدی است ، در حالی که مایع سفید کننده با ph  14 بسیار قلیایی است. آب مقطر خالص 7 است. این نه اسیدی است و نه قلیایی.

دقیقاً مانند مواد مختلف ، قسمت های مختلف بدن انسان دارای pH مختلف است. pH خون ایده آل شما بین 7.35 تا 7.45 است که کمی قلیایی است.

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی . خرید آب قلیایی

غذاها و نوشیدنی ها با اسید زیاد

اگر فکر می کنید با اسیدیته مشکل دارید ، می توانید در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید تا به بهبود علائم بیماری شما کمک کند. غذاهایی که اسیدی در نظر گرفته می شوند باید دارای pH برابر 4.6 یا کمتر باشند.

غذاهایی که تمایل به اسید بیشتر در بدن دارند و ممکن است نیاز به محدود کردن یا جلوگیری از آن داشته باشید عبارتند از:

⇔دانه ها
⇔قند
⇔محصولات لبنی خاصی
⇔ماهی
⇔غذاهای فراوری شده
⇔گوشت تازه و گوشتهای فرآوری شده مانند گوشت گاو ذرت و بوقلمون
⇔نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین
⇔غذاهای پر پروتئین و مکمل ها

تحقیقات مربوط به ارتباط بین غذاهایی مانند پروتئین حیوانی و لبنیات و بیماری مزمن به دلیل تغییر در pH بدن محدود است. تحقیقات جدید ممکن است باعث روشن شدن بیشتر این ارتباط یا دلایل دیگری شود که کاهش محصولات حیوانی برای سلامتی مفید است.

آیا میوه ها نیز اسیدی هستند؟

میوه ها و آب میوه ها دارای اسیدهای فراوان هستند

در اینجا لیستی از میوه ها و pH آنها از دانشگاه Clemson آورده شده است. آنها از اسیدی ترین به حداقل لیست شده اند:

آب لیمو (pH: 2.00-2.60)

آهک (pH: 2.00-2.80)

آلوهای آبی (pH: 2.80-3.40)

انگور (pH: 2.90-3.82)

انار (pH: 2.93-3.20)

گریپ فروت (pH: 3.00–3.75)

زغال اخته (pH: 3.12-3.33)

آناناس (pH: 3.20-4.00)

سیب (pH: 3.30-4.00)

هلو (pH: 3.30-4.05)

پرتقال (pH: 3.69-4.34)

گوجه فرنگی (pH: 4.30-4.90)

به طور کلی ، مرکبات دارای pH پایین هستند ، به همین دلیل اسیدی هستند. مرکبات و سایر غذاهای اسیدی ممکن است در افرادی که مشکلات دستگاه گوارش فوقانی مانند زخم یا ریفلاکس دارند ،علائم بیشتری ایجاد کند.

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی / خرید آب قلیایی لوکساب

آیا آب میوه ها نیز اسیدی محسوب می شوند؟

مهم است که به یاد داشته باشید که آب میوه ها نیز اسیدی هستند. به همین دلیل ، هنگام نوشیدن آب میوه باید از نی استفاده کنید. این باعث می شود تا آب میوه در تماس مستقیم با دندان های شما قرار نگیرد.

اگر میوه علائم گوارشی فوقانی را تشدید نکند ، آنها یک غذای سالم برای مصرف روزانه هستند و نشان داده شده است که خطر بیماری های مزمن را کاهش می دهد. با وجود اسیدیته اولیه آنها ، اما بیشتر میوه ها قلیایی هستند.

سبزیجات تازه در کدام دسته قرار می گیرند اسیدی یا قلیایی؟

سبزیجات ، به ویژه سبزیجات تازه ، به طور کلی اسیدی تلقی نمی شوند. در اینجا لیستی از سبزیجات و میزان pH آنها آمده است:

کلم (pH: 5.20-6.80)

چغندر (pH: 5.30-6.60)

ذرت (pH: 5.90-7.50)

قارچ (pH: 6.00-6.70)

کلم بروکلی (pH: 6.30-6.85)

سبزی تره (pH: 6.50-7.50)

کدام نوشیدنی ها اسیدی محسوب می شوند؟

شما ممکن است تصمیم بگیرید که از نوشیدنی های حاوی فسفر زیاد مانند آبجو یا شکلات داغ ساخته شده از بسته های مخلوط کاکائو استفاده کنید ، ما به شما به دلیل اسید بالای آنها می گوییم از نوشیدن آنها خودداری کنید. آب قلیایی یا آب گازدار می توانند جایگزین مناسبی باشند.

غذاهای کم اسید یا قلیایی کدامند؟

هنگامی که صحبت از مزایای یک رژیم قلیایی بیشتر می شود ، تحقیقات منتشر شده در مجله منبع بهداشت محیط و بهداشت عمومی معتبر می گویند نوشیدن آب قلیایی به افزایش استقامت عضلات ، تقویت حافظه و هوشیاری کمک کند و به شما در زندگی طولانی تر کمک کند.

برخی از غذاهای قلیایی (یا خنثی) و نوشیدنی هایی که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از:

♦سویا ، لوبیای سویا ، توفو و تمپه

♦ماست و شیر شیرین نشده

♦بیشتر سبزیجات تازه از جمله سیب زمینی

♦بیشتر میوه ها

♦گیاهان و ادویه جات به جز نمک ، خردل و جوز هندی

♦لوبیا و عدس

♦برخی از غلات کامل ، مانند ارزن ، quinoa و amaranth

♦چای های گیاهی

♦چربی هایی مانند روغن زیتون ، آووکادو ، آجیل و دانه ها

♦اثرات خوردن بیش از حد بسیاری از غذاهای حاوی اسید

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی / مزایایی آب قلیایی

رژیم غذایی که شامل بسیاری از غذاهای حاوی اسید ، مانند پروتئین یا قند است ، می تواند باعث ایجاد اسیدیته در ادرار و همچنین سایر عوارض منفی آن شود. این ممکن است باعث شود که نوعی سنگ کلیه به نام سنگهای اسید اوریک تشکیل شود.

حدس زده می شود که بیش از حد اسیدیته باعث از بین رفتن استخوان و ماهیچه ها نیز می شود. دلیل این امر این است که استخوانها حاوی کلسیم هستند ، که بدن شما هنگام اسیدی شدن ، تعادل pH خون شما را بازیابی می کند.

برخی شواهد نشان می دهد که اسید فسفریک ، که معمولاً در سدیم های تیره وجود دارد ، با چگالی استخوان ارتباط دارد ، به ویژه هنگامی که جایگزین شیر ، نوشیدنی غنی از کلسیم و پروتئین است. اسید زیاد نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان ، مشکلات کبدی و بیماری های قلبی را افزایش دهد.در مقابل مصرف غذا و آب قلیایی می تواند از این موارد پیشگیری کند.

بعضی از غذاها و نوشیدنی ها اسید کمتری نسبت به سدیم یا پروتئین تولید می کنند ، اما هنوز تأثیر قلیایی بیشتر میوه ها و سبزیجات را ارائه نمی دهند. کارشناسان همیشه در لیست دقیق مواد غذایی موافق نیستند.

مواد غذایی که برای سلامتی شما مضر محسوب می شود

⇔روغن ذرت

⇔شیرین کننده هایی مانند شکر ، ملاس ، شربت افرا ، عسل فرآوری شده و آسپارتام

⇔نمک

⇔چاشنی هایی مثل مایونز ، سس سویا و سرکه

⇔پنیرهای سخت و فرآوری شده

⇔غلات مانند ذرت ، برنج و گندم

⇔قهوه

اگر نگران اسیدی شدن استخوان هستید ، می توانید مقادیر کمی از بی کربنات سدیم مصرف کنید. دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ، محققان دوزهایی را توصیه می کنند که کمتر از 5 گرم باشد.

شما نباید در طول وعده های غذایی بی کربنات سدیم مصرف کنید زیرا این امر می تواند در هضم شما اختلال ایجاد کند. دریافت مقدار کافی کلسیم رژیم غذایی ، ویتامین D ، فسفر و منیزیم همچنین ممکن است برای جبران اثرات منفی اسید بر روی استخوان شما مفید باشد.

چگونه از اسیدی شدن بدن جلوگیری کنیم؟

از آنجا که محصولات فرآوری شده تمایل به اسیدی بودن دارند ، محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو پیشنهاد می کنند که منابع بیشتری از غذاهای تولید قلیایی مانند میوه و سبزیجات را با نسبت 3 به 1 میل کنید. pH یک ماده غذایی قبل از خوردن آن از آنچه که به محض اینکه داخل بدن شما می شود تبدیل می شود از اهمیت کمتری برخوردار است.

اگرچه نادر است ، ممکن است pH ادرار خیلی قلیایی باشد. با این حال ، در ایالات متحده ، اسید بیش از حد یک مشکل شایع تر است. این امر به دلیل زیاد بودن میزان مصرف پروتئین حیوانات ، شکر و غلات در افراد است. میزان بالاتر استفاده از داروهای تجویزی نیز به این مشکل کمک می کند.

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی / آب قلیایی

چه چیزی را جایگزین مواد غذایی اسیدی کنیم ؟

رژیم غذایی قلیایی یک جایگزین سالم است که ممکن است بیشتر به دلیل تأکید بر مصرف گیاهان و محدود کردن غذاهای فرآوری شده نسبت به تغییر در pH بدن مؤثر باشد.

خوردن بیشتر میوه و سبزیجات ، به همراه مهار کربوهیدرات تصفیه شده ، شکر و لبنیات ، ممکن است به تعادل pH در بدن شما کمک کند.

در هر صورت ، رژیم غذایی سنگین گیاهی با کاهش مصرف قند تصفیه شده دارای مزایای سلامتی زیادی است و ممکن است باعث کاهش مسائل روزانه و کاهش برخی از خطرات سلامتی طولانی مدت شود.

در هر صورت ممکن است شما نتوانید در طول روز به مواد غذایی قلیایی دسترسی داشته باشید لذا برای شما نوشیدن یک لیوان آب قلیایی بسیار راحت تر خواهد بود.شما می توانید آب قلیایی را از نزدیکترین سوپر مارکت محل خود تهیه کنید.